Donut

donut

Malzemeler

  • 3 Su bardagi un
  • 1 Cay bardagi ilik süt
  • 4 corba kasigi toz seker
  • 1 Tane yas maya
  • 1 Cay kasigi tuz
  • 1 Cay bardagi ilik su
  • 2 Tane yumurta
  • 1 kg Sivi yag (kizartmak icin)
  • Kuvertür cikolata (Donut ‘un üzeri icin)

Yapilisi:

  1. Ilk olarak hamur icin olan tüm malzemeleri bir kaba koyun ve yogurun, kulak memesinden daha yumusak bir hamur olacak.
  2. Tezgahinizin üzerine bolca un dökün, hazirlamis oldugunuz hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparin,  yuvarlayin ve tezgaha koyun, üzerlerine bolca un serpip mayalanmaya birakin.
  3. Hamurlar mayalaninca üzerine elinizle hafif bastirin ve kücük yuvarlak bir kalipla kesip halka sekli verin. Hamurlari tekrar 15 20 dk. kadar mayalanmaya birakin.
  4. Sivi yagi bir tencereye bosaltip ocaga alin, donutlarinizin mayasini söndürmeden, üzerindeki unu temizleyip cok kizgin olmayan yagin icerisine yavasca birakin ve nar gibi kizartin. (agir ateste kizartin)
  5. Kurvertür cikolatanizi benmari usulü eritin, kizarmis olan donutlar soguduktan sonra üst kisimlarini cikolataya batirin ve üzerlerini arzu ettiginiz sekilde süsleyin.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

2 Yorum (+add yours?)

  1. Anonim
    Kas 18, 2015 @ 14:21:34

    yapabilirim inşallah 😦

    Cevapla

    • sedaninmutfagindan
      Kas 19, 2015 @ 12:09:51

      Yaparsin canim niye yapamiycan…sen neler neler yapmissin bununuda yaparsin..
      Ge en ben bunu yaptim sana fikir olsun tek tek elimle yuvarlamadim hamuru actim ve bardakla yuvarlaklar kestim, oratasinida tekrar küçük bir kapakla kestim ve öyle dinlenlemeye biraktim..😊

      Cevapla

Bir Cevap Yazın

