Beyaz Cikolatali, Findikli Kurabiye

beyaz cikolatali findikli kurabiye

Malzemeler

  • 200 gr margarin veya tereyagi (oda sicakliginda)
  • 1 Su bardagi pudra sekeri
  • 1 Adet yumurta
  • 1 Cay bardagi aycicek yagi
  • 1 Cay bardagi iri cekilmis findik
  • 2 Yemek kasigi kakao
  • 1 Paket kabartma tozu
  • Aldigi kadar un (kulak memesi yumusakligindan biraz daha sert olacak)
  • Beyaz cikolata (kurabiyenin üzeri icin)

Yapilisi:

  • Genis bir yogurma kabin icine malzemelerin hepsini  sirasiyla koyun ve kurabiye hamuru kivamina gelene kadar un ekleyip yogurun.
  • Hazir olan kurabiye hamurundan ceviz büyüklügünde parcalar koparin, avcunuzun icinde yuvarlayin ve tam orta kismini parmaginizla veya kasikla bastirip delik yapin, kurabiyeleri yagli kagit serili firin tepsisine yerlestirin.
  • Kurabiyeleri daha önceden isitilmis 180°li firinda pisirin.
  • Firindan cikarttiginiz kurabiyeler soguduktan sonra, beyaz cikolatayi benmari usulü eritin, kücük bir posete koyup uc kismini makasla biraz kesin ve kurabiyelerin orta kismina sıkın.
2 Yorum (+add yours?)

  1. ŞULE YANIK
    Mar 07, 2013 @ 15:40:21

    Ellerine sağlık canım.Süper görünüyor.Bu arada ben senin Hataylı olduğunu yemeklerinden anlamıştım.Ama sormaya fırsatım olmadı.Bizim eğitim müşavirinin hanımı var.Çok sık görüştüğüm Hataylı değerli bir ablam.Onlar Hataya geçen sene döndüler.Onun sayesinde ben Hatay mutfağını epey öğrendim.Özellikle de aşur yapardı ben seviyorum diye.Biberli ve künefenin yapımını de öğrendim ve bir çok mezeyi de tabii.Muhteşem zengin bir mutfak.Yemekler inanılmaz lezzetli.Zaten senin yaptıklarından da belli oluyor.Neredeyse bloğunun her sayfasına baktım.Yapacaklarımı not aldım:)senin izleyicin olmak istiyorum ama izleyici listeni sayfada göremedim.facebook kullanmıyorum ben.Sen de benimkine katılabilirsin.sevgi ve muhabbetlerimi gönderiyorum

    Cevapla

    • seda
      Mar 07, 2013 @ 20:10:46

      Canim yazdiklarin icin tesekkür ederim,cok naziksin. Ben hatayli oldugum icin degil gercekten cok zengin ve lezzetli mutfagimiz var, sayfani bende takip etmeye calisiyorum cok güzel tariflerin var, özellkle hingel (patatesli manti) yapmak istediklerim arasinda, cok istah accici bir görüntüsü var…
      E posta ile sayfami takip et yazisi, sag tarafta, assagida ordan tiklayarak takip edebilirsin, sevgilerimle…….

      Cevapla

Bir Cevap Yazın

