Cevizli Kuru Incir Receli

cevizli kuru incir receli

Malzemeler

  • 500 Gr kuru incir
  • 200 Gr ceviz ici
  • 4 Su bardagi su
  • 3 Su bardagi seker
  • 1/2 Limon suyu

Yapilisi:

  1. Ilk olarak suyu ve sekeri derin bir tencereye koyup seker eriyene kadar karistirin, ardindan tencereyi ocaga koyup yüksek ateste kaynamaya birakin. Kaynayan suya yarim limon suyunu dökün ve 20 dk. kadar daha kaynatin.
  2. Incirleri 3’e 4’e kesin ve hazir olan serbete ekleyip 10 dk. kadar daha kaynatin.
  3. Cevizleri suda yikayip süzün ve onuda incirlerin üzerine ekleyip karistirin.
  4. Hazir olan receli ocaktan alip sogumaya birakin. Soguyan cevizli kuru incir recelini cam kavanozlara doldurun…

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

14 Yorum (+add yours?)

  1. Sevdenur
    Oca 04, 2013 @ 17:13:27

    annemde yapar bu reçeli çok nefis olur yemede yanında yat hesabı 😀 😀

    Beğen

    Cevapla

  2. şule
    Oca 05, 2013 @ 09:47:51

    Yazdan beri aklımda olan ama yapmaya fırsat bulamadığım bir reçel.artık senden alır yaparım.ellerine sağlık.harika gözüküyor.

    Beğen

    Cevapla

    • seda
      Oca 05, 2013 @ 13:31:37

      Tesekkur ederim sulecigim,bende uzun zamandir yapmak istiyordum…
      Cevize ve incire bayiliyorum ve cok yakistiklarini dusunuyorum 😀 ayrica tatli kirizleri icin super bir secenek;)

      Beğen

      Cevapla

  3. lezizsofralar
    Oca 05, 2013 @ 14:47:49

    Bende bayilirim bu recele ellerine saglik,Seda’cim surekli takipcinim her yaptigin masallah nefis gorunuyor aklimda patates hamurlu pogaca var bir kermeste yedim ama yapam hanima sormayi unutmustum tarifini burdan bulunca sevindim ne yalan soyleyim yaparim artik…Sevgilerimi gonderiyorum canim

    Beğen

    Cevapla

    • seda
      Oca 05, 2013 @ 19:46:20

      Tesekkür ederim canim, beni mutlu ettin…
      Patates hamurlu pogacayi kim yese tarifini istiyordu,:D sonunda siteme ekliyebildim, ins. sende beyenirsin simdiden afiyet olsun.
      sevgilerimle 🙂

      Beğen

      Cevapla

  4. nurgul
    Şub 28, 2017 @ 11:47:51

    Cok guzel harika bende yapicam

    Beğen

    Cevapla

  5. meryem
    Eki 19, 2017 @ 21:47:19

    incirleri sicak suya islamamiza gerek varmi

    Beğen

    Cevapla

  6. Asuman
    Ara 18, 2017 @ 22:00:49

    Arkadaşım Aydın’dan cevizli incir reçeli getirmişti ve ilk defa yedim çok beğendim. Bundan muhakkak yapmalıyım derken kendimi sizin reçel tarifinde buldum ve yaptım çok da güzel oldu. Bu leziz tarifiniz için teşekkür ederim.

    Beğen

    Cevapla

  7. AYTEN
    Eyl 03, 2022 @ 20:35:01

    Merhaba
    Tarifinizi çok beğendim şuan saat22 30 reçelli yaptım harika oldu size teşekkür ederim.
    Tam tarif olunca yapması kolay
    Lezzeti harika oldu iyi geceler

    Liked by 1 kişi

    Cevapla

Yorum bırakın